Rekrutacja do klasy I

 

 

 

 rekrutacja do klasy 1 SP9 2024.jpg

W Szkole Podstawowej nr 9 w Białymstoku będzie prowadzona rekrutacja elektroniczna do oddziałów klas I.

W roku szkolnym 2023/2024 planujemy powstanie następujących oddziałów:

IA - Klasa z elementami pedagogiki Marii Montessori,

IB - Klasa z elementami Planu Daltońskiego,

IC - Klasa Językowa.

Wszystkich chętnych zapraszamy do składania wniosków o przyjęcie do klasy I w Szkole Podstawowej nr 9 wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Termin rekrutacji: 26.02 - 08.03.2024r. do godz. 15.00.

 

Zapraszamy!

 

 

 

 

 

 

 


1A  klasa z elementami pedagogiki Montessori.

Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność. Pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.

Kształtowanie osobowości młodego człowieka dokonuje się poprzez:

uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami, codzienne zabawy na świeżym powietrzu oraz prace w szkolnym ogródku;

samodzielność: dzieci rozwijają samodzielność i wiarę we własne siły, wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych, rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności;

koncentrację: dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań, pracy z Materiałem Montessori;

lekcje ciszy: dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych, szacunku dla ciszy w pracy innych osób;

porządek: dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu;

społeczne reguły: dzieci są łączone w grupy, co sprzyja nauce i wymianie wzajemnych zdolności, umiejętności, empatii oraz wzajemnych relacji i udzielania pomocy. Uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj;

obserwację: jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, zapisuje je na kartach obserwacji służących rozwojowi ucznia;

indywidualny tok rozwoju każdego dziecka: dziecko znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.

Bardzo ważne w metodzie Montessori jest otoczenie, w którym przebywa dziecko. Wspomaga ono w pełni harmonijny rozwój jego osobowości. Respektuje kolejne fazy zainteresowań, związane z rozwojem.

Materiał Montessori wykorzystywany do nauki wyróżnia się prostotą, precyzją i estetyką wykonania, uwzględnia zasady stopniowania trudności, jest dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka, tworzy logiczną spójność ogniw ciągów tematycznych, jego konstrukcja umożliwiająca samodzielną kontrolę błędów, a dany rodzaj pomocy występuje tylko w jednym egzemplarzu.

1B klasa z innowacją pedagogiczną z elementami koncepcji Planu Daltońskiego.

 

Plan daltoński opiera się na indywidualnej pracy uczniów, dostosowuje tempo nauki do aktualnych możliwości dziecka. Stwarza możliwość realizacji zadań twórczych, które dadzą każdemu uczniowi pracować w swoim tempie i według własnego pomysłu. Zadania, nad którymi dzieci będą pracowały pozwolą uczyć samodzielności, kreatywności, stworzą możliwość poszukiwanie własnych rozwiązań oraz umożliwią osiągnięcie sukcesu każdemu na miarę własnych możliwości.

Podczas nauki wykorzystując elementy Planu Daltońskiego dzieci kształcą się w kierunkach: samodzielności, odpowiedzialności, współpracy i refleksji. Dzięki prowadzonej innowacji dzieci lepiej poradzą sobie z wyzwaniami współczesności, gdyż od najmłodszych lat będą przyzwyczajone do podejmowania aktywności, które uczą samodzielności, odpowiedzialności i współpracy. W ramach innowacji w klasie korzystać będę z pomocy dydaktycznych związanych z Planem Daltońskim. Podstawą będzie tablica zadań – to na niej, uczniowie będą zaznaczać realizowaną aktywności i zdania na różnych poziomach trudności, dziecko będzie samo wybierało stopień trudności zadania, które wykona. Dzieci będą wdrażane do pracy samodzielnej czy grupowej i tu pomoże w tym sygnalizator. Będzie on wskazywał dziecku jaki model pracy w danym momencie jest wskazany. W sali znajdzie się kilka wizualizacji np. dni tygodnia, plan dnia, czynności i mienia, które pomogą dzieciom w klasie I odnaleźć się w nowej przestrzeni.

Ważną pomocą jest zegar daltoński, który pozwoli w czytelny sposób uświadomić dzieciom upływ czasu i pomoże im lepiej planować swoje aktywności. Aby kształcić umiejętność współpracy co tydzień losowane będą pary, w których dzieci będą wspólnie pracować. Co najmniej raz w tygodniu będą również proponowane zadania grupowe, zespołowe, aby wzmocnić integrację klasy, co przyczyni się do dobrej współpracy i nauki, która będzie realizowana w milej i przyjaznej atmosferze.

 

1C klasa językowa

klasa 1 c językowa 2024-2025 1.png

Innowacja zakłada dodatkową lekcję z j. angielskiego oraz spotkania z osobami, nauczycielami uczącymi różnych języków. W dzisiejszym świecie znajomość języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego jest rzeczą niezwykle ważną. Globalizacja i otwarcie na świat jakie umożliwiają portale społecznościowe, Internet oraz inne środki masowego przekazu narzucają nam potrzebę płynnego posługiwania się językiem angielskim. Jego znajomość daje większe możliwości szukania interesujących informacji, poznawania ciekawych ludzi i poszerzania swojej wiedzy, dlatego bardzo ważne jest zachęcanie uczniów do posługiwania się nim w realnych sytuacjach, w których będą mogli kształcić i rozwijać swoje umiejętności w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia. Ponadto uczniowie będą mieli możliwość poznania podstawowych zwrotów innych języków poprzez spotkania z różnymi ciekawymi ludźmi, którzy mieszkają w innych krajach. Uczniowie będą mieli możliwość osłuchania się z językami, nabycia śmiałości w posługiwaniu się obcymi zwrotami oraz rozwijania swoich umiejętności językowych i komunikacyjnych. Innowacja ma na celu rozbudzenie w nich motywacji do nauki języków obcych, a przede wszystkich pomoże przełamać barierę językową.

klasa 1 c językowa 2024-2025 2.png 

OFERTA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH

Po zajęciach dzieci przebywają w dwóch świetlicach działających w godzinach 7.00 – 16.30. Ich zainteresowania rozwijamy na licznych zajęciach pozalekcyjnych. Na terenie szkoły działa „Eureka –Laboratorium Młodego Mistrza i Odkrywcy” – jedyne w Białymstoku miejsce wyposażone w specjalistyczny sprzęt, oferujące uczniom zajęcia kulinarne, fotograficzne, dla majsterkowiczów, florystyczne oraz chemiczne. Realizujemy liczne projekty finansowane z grantów i funduszy unijnych.

Szczególną opieką otaczamy dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, począwszy od wczesnego diagnozowania poprzez wsparcie specjalistów: pedagog, psycholog, logopeda,  terapeuta, kończąc na doradcy zawodowym.

Nasi nauczyciele to wykwalifikowani specjaliści,oddani swojej pracy pedagodzy, kreatywni i szukający nowoczesnych oraz skutecznych metod  nauczania.

 

Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy, Rodzice i Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9

 


Szkoła Podstawowa nr 9 
im. 42 Pułku Piechoty  w Białymstoku
ul. Legionowa 7
15 - 281 Białystok
Tel. do sekretariatu:
 85 742-06-09
Tel. do funduszu:
 85 742-82-37
Tel. do kierownika gospodarczego:
 85 748-93-07
Tel. do intendenta
731 747 727
e-mail:   szkola@sp9.bialystok.pl
Powrót na początek strony